نگاهی متفاوت به شیطان از منظر قران و روایات

شیطان موجودی نام اشنا اما مبهم .! موجودی که علارقم معروفیت حضورش کمتر حس میشود سعی داریم نمود شیطان در زندگی را بیشتر شناسایی کنیم

نگاهی متفاوت به شیطان از منظر قران و روایات

شیطان موجودی نام اشنا اما مبهم .! موجودی که علارقم معروفیت حضورش کمتر حس میشود سعی داریم نمود شیطان در زندگی را بیشتر شناسایی کنیم

کمتر کسی را میتوان در سرتاسر جهان پیدا کرد که از شیطان استقبال کند و با اختیار خودش از او پیروی کند اما در عمل کمتر کسی را میتوان پیدا کرد که در راه شیطان نباشد یا لااقل سابقه ی این گرفتاری را نداشته باشد.تشخیص مواردی که تحت تاثیر شیطان هستیم و تحلیلی صحیح از نحوه ی فعالیت شیطان و چگونگی اثر پذیری انسان از شیطان موضوع بحث این وبسایت است

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۰۱، ۲۱:۵۵ - حامد جلالی مقدم
    مفیدبود

حقیقت همزاد.موجودی که باعث نگرانی عده ای شده.

چهارشنبه, ۴ آبان ۱۴۰۱، ۰۳:۲۴ ب.ظ

همزاد چیست.واقعیت همزاد.قرین و همزاد .دفع همزاد.کشتن دعای همزاد.همزاد.همزاد شرور .همزاد جنی

همزاد قوی.کشتن همزاد.چگونه همزادم را کنترل کنم.چگونه همزادم را دفع کنم.همزاد چیست.چگونه قرین خود را ضعف کنم.همزاد فعال

همزاد

قطعا انسان همیشه از طرف شیطان و سایر جنیان تحت نظر بوده و خواهد بود.

تمام ادیان هم نسبت به خطر شیطان هشدار دادن.هیچ محدوده ای هم نمیشه برای فعالیت شیطان تعریف کرد(از جهت تنوع موضوع).در همه جا میتونه نفوذ کنه .هم در باورها و هم در اعمال(با نفوذ در احساسات)اما اینکه چجور دخالتی میکنه و انسان چیکار باید بکنه بحث هستش.

قبل از اینکه نظر خودمون در مورد همزاد رو بیان کنیم یه بررسی اجمالی داشته باشیم ببینیم تعریفی که امروز از این واژه میشه دقیقا چیه.

ایه ای که میگن دلیل وجود همزاد هستش این ایه ست سوره ی زخرف ایه 36 و37و 38

وَمَن یَعْشُ عَن ذِکْرِ الرَّحْمَنِ نُقَیِّضْ لَهُ شَیْطَانًا فَهُوَ لَهُ قَرِینٌ- وَإِنَّهُمْ لَیَصُدُّونَهُمْ عَنِ السَّبِیلِ وَیَحْسَبُونَ أَنَّهُم مُّهْتَدُونَ- حَتَّى إِذَا جَاءنَا قَالَ یَا لَیْتَ بَیْنِی وَبَیْنَکَ بُعْدَ الْمَشْرِقَیْنِ فَبِئْسَ الْقَرِینُ

هر کس که از یاد خداى رحمان روى گرداند، شیطانى بر او مى‌گماریم که همواره همراهش باشد

آن شیطانها آنان را از راه خدا باز مى‌گردانند، ولى پندارند که هدایت‌یافتگانند

تا آنگاه که نزد ما آید، مى‌گوید: اى کاش دورى من و تو دورى مشرق و مغرب بود. و تو چه همراه بدى بودى

.اما ببینیم قران چی فرموده.قران چند بار از واژه ی قرین استفاده کرده.اولا این موجود که اقایون میگن همزاده یعنی همزمان با انسان زاده شده.اما در کلمه ی قرین چنین معنایی وجود نداره.

اما ماجرا چیه

دو بار کلمه ی قرین در ایه اومده که مثل قرینه معنی میده .کنایه از نزدیک بودن این همنشینه.یعنی انقدر بهش نزدیک شده که در اون زمان همیشه با هم هستن..خب کجا معنی همزاد داره این ایه.؟! همزاد به معنی همزمان متولد شده ست.ولی اتفاقا اینجا از ایه پیداست که این قرین بعدا به اون فرد ملحق میشه.نقیض له شیطان.یعنی قبلا نبوده ولی چون یاد خدا رو فراموش کرده خداوند هم این موجود رو میاره تا باهم باشند.اتفافا این ایه دلیله به اینکه همزادی وجود نداره.تاکید میکنم فعلا موضوع بحث در مورد همزمان متولد شدنه این موجوده.اگه ثابت کنیم که همزمان با انسان چنین چیزی متولد نمیشه تقریبا کل ادعاها در مورد همزاد بی اعتبار میشه

البته شکی نیست که اطراف انسان پر از اجنه ی مختلفه که دارن زندگیشون رو میکنند اما در بعد دیگه ای هستن و تنشی با انسان ایجاد نمیشه.مثل حضور امواج رادیوبی که همیشه همه جا هست.همینطور میدونیم که ابلیس همیشه بر مردم نظارت داره و پیوسته در حال رصد کردن انسانهاست که این کار رو با کمک نیروهاش انجام میده خودش که نمیتونه هشت ملیارد نفر رو همزمان فریب بده .لذا طبق قراری که روز اول ابلیس با خداوند گذاشت بنا شد به ازای هر یک انسان که متولد میشه یک جن و یا دو جن هم به نیروهای ابلیس اضافه بشه.و الان به ازای هر یک نفر حداقل یک جن از طرف ابلیس حضور داره..این مطلب مضمون یک روایتی بود که از پیامبر اکرم ص نقل شده و به نظر میرسه همین روایت باعث شده عده ای برداشت اشتباهی داشته باشن و تصور کنند روایت میگه هر وقت یه انسانی متولد میشه همزمان با اون یک جن هم متولد میشه که مطلب به این صورت نیست و اشتباه برداشت شده.

در واقع همه ی بحثهایی که در مورد همزاد میشه ریشه ش همین روایته اما ماجرا دقیقا چیه؟!

بند زیر از سایت پاسخگو برداشته شده👇

[در برخی روایات به این امر اشاره ای شده و این گونه آمده که در وقت سرپیچی ابلیس از سجده بر آدم و اخراج او از درگاه ربوبی او از خدا خواست که از روی عدالتش با وی رفتار کند و برای مقابله و مبارزه با بنی ادم از خداوند در خواست عطایایی نمود از جمله گفت:
« ... قَالَ لَا یُولَدُ لَهُمْ وَاحِدٌ إِلَّا وُلِدَ لِیَ اثْنَانِ ... فَقَالَ قَدْ أَعْطَیْتُ (8)... شیطان گفت: براى آنان فرزندى متولد نشود. مگر آنکه براى من دو فرزند متولد شود ... خداوند فرمود: به تو عطا کردم‏.»]

این روایت از سایت پاسخگو کپی شده.چون به اصل روایت فعلا دسترسی نداشتم

.ملاحضه فرمودید روایت هیچ اشاره ای به اینکه همزمان با نوزاد انسان دو تا جن متولد میشن نداره تنها کلیت امار رو لحاظ کرده.طبیعیه که وقتی اولاد ادم زیاد بشن ابلیس به تنهایی از پس همه بر نمیاد.لذا جمعیت جنیانی که تحت فرمان ابلیس خدمت میکنند امروز حداقل شانزده ملیارد جن باید باشد.اگه انسانها هشت ملیارد باشن دوبرابرش تحت نظر ابلیس جن وجود داره که مشغول فریب دادن انسانهاست.

یعنی اینکه در روایت اومده به ازی هر یک فرزند ادم دو فرزند به تو عطا میکنیم رو بعضیها گمان کردند منظور اینه همزمان با تولد انسان دو تا هم به ابلیس فرزند میدیم در حالی که منظور از جهت تعداد اجنه ست و ارتباطی به همزمان متولد شدن نداره.

اصلا چنین چیزی بی مفهومه.چون ابلیس میخواد همه رو منحرف بکنه.بچه های کوچیک خودش که نمیتونن کار یک جن کارکشته رو بکنند.اجنه ای که برای فریب انسانها حضور دارند شاید هر کدومشون مسئول انحراف صدها نفر قبل از ما بودن .و در نسلهای گذشته فعالیت میکردن.برای همین هم هست که نیروهای ابلیس رو هر کس تونسته ببینه معمولا خشن و قوی توصیف کردن.یعنی با سایر اجنه فرق دارند.

فلذا .....

انچه میتوان در مورد حقیقت داشتن یا نداشتن همزاد بیان کرد.

ما معتقدیم همزاد اصلا معادل عربی نداره و در فرهنگ دینی هم هیچ وقت در موردش صحبت نشده.تنها چیزی که از قران و روایات بدست میاید و قابل اثباته اینه که هر کسی همیشه حداقل یک جن از طرف شیطان همراهش هست.که در مواردی ممکنه تعدادشون بیشتر هم بشه .

دلیلی هم وجود نداره که بخواییم ادعا کنیم این جن از اول تا اخرین روز زندگی یک جن مشخصی باید باشه .بلکه نیروهای ابلیس هستند و ممکنه در شرایط مختلف عوض بشن .

اون جنی هم که هر کس بهمراه داره یک جن کاملا پخته و حرفه ایه.یعنی با تجربه هستش و چون عمر طولانی ای هم دارند هر جن ممکنه مسئول فریب چندین انسان از نسل قبل بوده و بعد از ما هم چندین انسان در نسلهای بعدی رو قراره فریب بده.

و لذا مهارت و توانایی هر کدوم از اجنه بشکل حیرت اوری بالاست.در حالی که نوعا اجنه مثل انسان قدرت تعقل عمیق ندارن.این خودش نشون میده که اطلاعاتشون رو از طریق تجربه کسب کردن.

و همین تجربه بهشون این توانایی رو میده که وقتی میخوان کسی رو به انحراف بکشونن خیلی با مهارت وارد میشن و جوری از نقطه ضعف فرد شروع به فعالیت میکنند که فرد خودش هم متوجه نمیشه که داره فریب میخوره.تازه در مسیری که شیطان براش باز کرده خیلی هم جدی و با اعتماد به نفس پیش میره و میخواد دیگران رو هم هدایت بکنه!

بعضی افراد رو باعبادت خودشون سرگرم میکنه.یعنی از همون نماز خوندنهای فرد جوری استفاده میکنه که نمازش اونو به انحراف میکشونه مثلا دچار عجب میشه یا ریا میکنه و....

اینهمه فرقه های منحرف در جهان وجود داره که همه معتقدن خودشون بر حقن و دیگران در انحرافن .خیلی هاشون هم از خدا حرف میزنن ولی واقعیت اینه که همه در تَوَهُم راه درست هستند.حتی در شاخه های اسلامی و حتی بین شیعه ها هم این اتفاق همیشه بوده.و یا حتی به تعداد علما تفکرات دینی داره ترویج میشه که بخشی از اونها قطعا زیر نظر شیطان هستن.خصوصا علمایی که به علمشون عمل نمیکنن.

باری غرض از این صحبتها مهارت بالای شیطان رو بیان کردنه.یه جن که خودش بچه بوده و همراه انسان بزرگ شده چطوری ممکنه چنین توانایی ای در انحراف کشوندن انسانها داشته باشه.

به نظر میرسه همه ی کسانی که در فضای مجازی از همزاد صحبت میکنند منظورشون همون شیطانه.یعنی دیگه در مورد شیطان چیزی نمیگن هر چی هست رو روی همزاد تعریف میکنند.که عرض کردیم ماجرا به چه صورته.

اما ماجرای قرینی که میگن همون همزاد هستش چیه.؟

نماینده ی ابلیس که یک جن باشه همیشه همراه انسان حضور داره.درست و اصولیش اینه که این نماینده با حفظ فاصله ی معینی از انسان کارش رو بکنه.و نباید بیشتر از این جلو بیاد.بالاخره انسان حرمت داره و باید حریمش حفظ بشه.

اما بعلت عدم توجه انسانها به هنجارها و رد شدن از خطوط قرمزی که در زندگی وجود داره خودشون باعث میشن اون جن کم کم بتونه بهشون نزدیک بشه.

در ایه 201از سوره ی اعراف به بحث چگونه نزدیک شدن جن به انسان و رد شدن از هاله رو توضیح دادیم که میتونید از اینجا مطالعه بفرمایید

وقتی جن وارد بدن شد تلاش میکنه اون رو از یاد خدا دور کنه که حال این افراد در ایه ای که جلوتر ذکر شد بیان شده

وَمَن یَعْشُ عَن ذِکْرِ الرَّحْمَنِ نُقَیِّضْ لَهُ شَیْطَانًا فَهُوَ لَهُ قَرِینٌ

این قرین یک موقعیته که برای جن ایجاد میشه و اسم بخصوصی نیست.

اینکه بعضی ها تصور کردن قرین اسم یک جنه بعد اونو معادل همزاد معرفی کردن حقیقتا خیلی دور از واقعیته.

اما بحثهایی هم که به همزاد نسبت میدن هم جالبه.

اینکه باعث کم شدن روزی میشه یا نمیذاره خواستگاری ها به انجام برسه یا باعث مرگ نوزاد میشه و تمام چیزهایی که به نوعی معنی قدرت دادن به جن رو در زندگی ها میده از اساس نادرسته .

اولا همزاد که اصلا وجود نداره.داریم راجع شیطان صحبت میکنیم.که این شیطان هم تمام کاری که میتونه بکنه در حد وسوسه هستش .تا جایی که روز قیامت هم انسان میخواد از گناهانش شانه خالی کنه برا همین میگه این شیطان باعث شد من گناه بکنم که اونم جواب میده خودتون دنبالم اومدید من فقط دعوتتون کردم خودتون رو ملامت بکنید که ربطی به من نداره

وَقَالَ الشَّیْطَانُ لَمَّا قُضِیَ الْأَمْرُ إِنَّ اللَّهَ وَعَدَکُمْ وَعْدَ الْحَقِّ وَوَعَدْتُکُمْ فَأَخْلَفْتُکُمْ ۖ وَمَا کَانَ لِیَ عَلَیْکُمْ مِنْ سُلْطَانٍ إِلَّا أَنْ دَعَوْتُکُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لِی ۖ فَلَا تَلُومُونِی وَلُومُوا أَنْفُسَکُمْ ۖ مَا أَنَا بِمُصْرِخِکُمْ وَمَا أَنْتُمْ بِمُصْرِخِیَّ ۖ إِنِّی کَفَرْتُ بِمَا أَشْرَکْتُمُونِ مِنْ قَبْلُ ۗ إِنَّ الظَّالِمِینَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ

و شیطان [در قیامت] هنگامی که کار [محاسبه بندگان] پایان یافته [به پیروانش] می گوید: یقیناً خدا [نسبت به برپایی قیامت، حساب بندگان، پاداش و عذاب] به شما وعده حق داد، و من به شما وعده دادم [که آنچه خدا وعده داده، دروغ است، ولی می بینید که وعده خدا تحقّق یافت] و [من] در وعده ام نسبت به شما وفا نکردم، مرا بر شما هیچ غلبه و تسلّطی نبود، فقط شما را دعوت کردم [به دعوتی دروغ و بی پایه] و شما هم [بدون اندیشه و دقت دعوتم را] پذیرفتید، پس سرزنشم نکنید، بلکه خود را سرزنش کنید، نه من فریادرس شمایم، و نه شما فریادرس من، بی تردید من نسبت به شرک‌ورزی شما که در دنیا درباره من داشتید [که اطاعت از من را هم چون اطاعت خدا قرار دادید] بیزار و منکرم؛ یقیناً برای ستمکاران عذابی دردناک است

سایر ادعاها هم همه مربوط به شیطانه که در موردش زیاد صحبت کردیم در پستهای دیگه میتونید مطالعه بفرمایید که در ادامه بعضی از لینکهای مربوطه رو اوردیم

چرا همزاد ی با مشخصات تقلبی تا این حد معروف شده

 

مدعیان علوم ماورا میگن دو تا همزاد داریم یکی خوبه و یکی بد.و در خیلی از مسائل زندگی هم نقش افرینی میکنه مثل ازدواج و روزی و جور نشدن کارها ترد شدن از مردم و....

حتی گاهی عاشق خود انسان هم میشه.و....

چند تا نکته در مورد این ادعاها رو باید توجه داشته باشیم.اول اینکه هیچ دلیلی قانع کننده برای اصل وجود همچین موجودی نداریم.اگر چه خیلی ها با قاطعیت در موردش مطلب مینویسن ولی این دلیل بر درستی ادعا نمیشه.خیلی وقتها یه مطلب نادرست بین مردم رواج پیدا میکنه خصوصا وقتی پشت ماجرا خبر هایی باشه.مثلا عده ای از این راه کاسبی راه انداخته باشن.

مطلع هستید که اینروزها مردم گرفتار که دستشون از همه جا کوتاه شده و فکر میکنن گرفتار یه مشکل ماورایی شدن تعدادشون زیاد شده.مثل دخترانی که سن ازدواجشون بالا رفته و امکان ازدواج براشون نیست.یا اونایی که ازدواج کردن و با همسرشون مشکل دارن.یا گرفتار مشکلات مالی شدن و عده ای هم واقعا با موجودات ماورایی یعنی همون اجنه درگیر هستند و از طرف این موجودات اذیت میشن.

طبیعیه که پزشکها جوابی برای این دسته ندارند و حرفشونم جدی نمیگیرند.هیچ مرکز یا شخص قابل اعتمادی هم وجود نداره که بتونه در مورد مشکلات این ها توضیحات قابل قبولی بده.

یعنی عملا یک فضایی خیلی خاص برای کسانی که ادعا میکنند سررشته ای از علوم ماورایی دارند باز شده که حسابی از مردم سواستفاده کنند.

همزاد یکی از شخصیتهای پرکاربرد و محبوب بین این افراده.چون توجیه مشکلاتی که مردم بخاطرش مراجعه میکنند با وجود همزاد خیلی راحتتر میشه ضمن اینکه مخاطب هم ازش استقبال میکنه.چون یه ارامش خاصی رو به مراجعه کننده میده.

 

تصور کنید دختر خانمی در سن سی سالگی به یکی از این مدعیان مراجعه میکنه میگه نمیدونم چرا برام خواستگار نمیاد.یا خواستگار میاد ولی میره دیگه بر نمیگرده.شبها هم تو خواب فلان چیز رو میبینم.پاهام هم بی دلیل کبود میشه.(واقعا ممکنه همینطور هم باشه)دکترا که نمیدونن مشکل چیه اصلا خواستگار که به دکتر ربط نداره ولی در مورد کبودی ها هم جواب درستی ندارن.به نظر شما مشکلم چیه.

اون مدعی علوم ماورایی که همه ی مشکلات مراجعه کننده ها رو از قبل بررسی کرده میدونه .که مثلا اگه کسی دو سه تا نشانه رو گفت خودشم ادامه ی نشانه ها رو میگه.مثلا بهش میگه احتمالا از جمع هم فراری هستی دوست داری تنها باشی .دختره میگه بله بله همینطوره.بعد میگه میل به خود ارضایی داری و زیاد در حمام میمونی.مراجعه کننده تایید میکنه.میگه خواستگارهات زیادن یا میگن میخواییم بیاییم اما نهایتا نتیجه نمیده دختره تایید میکنه و ....

تا همینجا مراجعه کننده به اندازه ی کافی مجاب شده که این فرد خوب میدونه دردش چیه .لابد درمان رو هم میدونه دیگه .لذا اماده ی شنیدن تشخیصه .

فرد مدعی هم که بارها با موارد مشابه برخورد داشته و تونسته طرف رو خام کنه با اعتماد به نفس و خیلی محکم میگه تو همزادت عاشقت شده و نمیذاره ازدواج کنی.

و مراجعه کننده خواسته یا ناخواسته مجذوب این جواب میشه.چون الان ینفر پیدا شده که هم دردش رو میفهمه و هم بهش میگه تو بی تقصیری همزادت مقصره.واین خیلی خوبه دیگه تازه همزادت عاشقتم شده!! دیگه قند تو دل اون بنده خدا اب میشه.که زیبایی ما هم برامون دردسر شده .هم برای خودش ارامش بخشه و هم اگه بخواد پیش دیگران مشکلات خودش رو توجیه کنه یه جواب با کلاسی داره بده.همزادم عاشقم شده نمیذاره ازدواج کنم.!!!

خصوصا اینکه بعضی از خانمها تصور میکنن منظور از عاشق شدن واقعا عشقی شبیه به انسانهاست که در جن ها وجود داره.و این جن عاشق بقدری هم سمجه و در عشقش مصره که اصلا نمیذاره خواستگار بیاد.یعنی اگه این نبود الان تا ته خیابون خواستگار صف کشیده بودن.همزادم نمیذاره خدا لعنتش کنه.هر کاری هم میکنم نمیره!

خب حقیقتا این کارکتور خیلی نون داره برای مدعیان این علم .و مردم هم خیلی زود میپذیرند.خصوصا اینکه همه هم هماهنگ با هم در مورد همزاد مینویسن و میگن و همین تکرار باعث میشه مراجعه کننده ی بینوا تحت تاثیر قرار بگیره.

در حالی که باز هم تاکید میکنیم اصلا همزاد با اون ویژگیهایی که میگن وجود خارجی نداره.یعنی همزمان با انسان هیچ جنی متولد نمیشه.بلکه یک جن کارکشته و حرفه ای برای هر کس گماشته میشه که از طرف ابلیس حضور داره و ممکنه در طول عمر یک انسان چند جن بیان و برن یعنی جاشون عوض بشه.گاهی ممکنه چند تا جن از طرف ابلیس بیان.و گاهی هم ممکنه این نماینده ی ابلیس بقدری به فرد نزدیک بشه که بعنوان قرین قران ازش یاد کرده.وقتی از هاله عبور کرده و از درون با انسان دمخور شده.که قران این موقعیت رو موقعیت قرین نامیده.

از همه ی اینها مهمتر اینکه تمام تلاش و اثر حضور جنیان در حد وسوسه هستش و هیچ موقع در امورات انسان دخالت نمیکنند.که ایه ی مربوطه هم بیان شد. که شیطان روز قیامت خودش رو تبرئه میکنه میگه بیخود گردن من ننداز من دعوتت کردم تو هم اومدی.کسی مجبوت نکرد..

اساسا همچین نگاهی به شیطان و جن فقط انحرافه.بارها در قران اشاره شده که اگه بدی ای سرتون میاد و گرفتارتون میکنه بخاطر اعمال خودتونه.هیج جا نگفته تلخی ها ی زندگی بخاطر شیطانه یا شیطان باعث شده شما گرفتار بشید

لطفا در بخش نظرات مشارکت بفرمایید

 

بخوانید👇

 

⭕این پست رو مطالعه کنید تا ماجرای مزاحمت قرین یا جن عاشق روشن بشه👇

 

بخوانید👇

 

⭕⭕ ⭕⭕

این پست رو تا اخر بخونید که خیلی مهمه از فلسفه ی حضور جنیان در زندگی صحبت شده

 

بخوانید👇

!

این پست رو مطالعه کنید شیطان چه زمانی به قرین تبدیل میشه 👇

شیطانی که هر کس باید داشته باشد موقعیتهای متفاوتی با انسان پیدا میکند.یکی ازداین موقعیتها قرین شدن است

 

بخوانید👇​​​​​​

 

بخوانید👇

پاسخهای مختلفی که علما در مورد همزاد داده اند

پشت پرده ی ماجرای همزاد و سایر جنیان.با توضیحات ارامش بخش

راه کار عجیب سایت طب روحانی برای کرونا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی